Marketing SMS

 Czym jest SMS marketing?

Stanowi skuteczne, proste i szybkie narzędzie reklamowe przeznaczone do komunikacji dwukierunkowej. Współcześni konsumenci przywiązani są do telefonów. Korzystają z nich codziennie i zawsze mają je pod ręką. Dlatego właśnie komunikacja SMS jest skuteczna. Pozwala na bezpośredni kontakt z Klientem, który – jak wykazują badania – lubi tę formę przekazu. Odbiorcy są usatysfakcjonowani tym, że mogą otrzymać informacje o aktualnych promocjach, czy też zniżki rabatowe.

Rozwiązania SMS dla firm przewidziane są dla przedsiębiorców z różnych sektorów i umożliwiają skuteczną reklamę oraz komunikację z Klientem. Wykorzystanie platformy SMS pozwala na optymalne dostosowanie tej formy reklamy do indywidualnych potrzeb.

 Co decyduje o skuteczności reklamy SMS?

Aby marketing SMS był efektywny i przynosił pożądane rezultaty konieczne jest odpowiednie przygotowanie oraz przeprowadzenie kampanii. Należy uwzględnić:

  • stworzenie odpowiedniej bazy danych

    – Warto przygotować taki SMS Center, który obejmuje numery osób, wyrażających zgodę na wykorzystanie ich numerów w celach marketingowych. Podczas kampanii z wykorzystaniem krótkich wiadomości tekstowych należy przekazywać informacje tylko pod te numery, których właściciele świadomie wyrazili zgodę na uczestniczenie w niej. Jednocześnie należy zapewnić im komfort, pozwalając na rezygnację w każdej chwili.
  • dopasowanie komunikatu do odbiorcy

    – Stworzona własna baza danych powinna być odpowiednio segmentowana, aby zapewnić możliwość późniejszego wyłonienia określonej grupy osób i wystosowania reklamy SMS, która będzie miała duże szanse na spotkanie się z zainteresowaniem po ich stronie. Istotne jest przekazanie wiadomości, którymi będą zainteresowani odbiorcy. Dobrą praktyką jest również personalizacja przekazu – np. zwrócenie się po imieniu.
  • dobranie właściwego czasu i częstotliwości

    – Należy przeprowadzić kampanię w taki sposób, aby się nie wydała konsumentom uciążliwa. Oznacza to, że wiadomości powinny być przesyłane w odpowiednich godzinach oraz przy zachowaniu odpowiedniej częstotliwości. Za najgorsze pory uznaje się godziny wczesnym rankiem i późnym wieczorem.
  • zapewnienie jasnego i czytelnego komunikatu

    – Osoba otrzymująca informację powinna natychmiast po jej przeczytaniu wiedzieć, co jej zostało zaproponowane. Komunikat powinien określać czy Klient może coś zyskać. W marketingu SMS należy stosować język korzyści. Warto skonstruować informację tak, aby odbiorca wiedział, jakie bezpośrednie korzyści jego dotyczą. Najlepiej natomiast jeśli poczuje, że proponowane rozwiązanie jest wyjątkowe.

 Zalety marketingu SMS

  • błyskawiczne dotarcie z przekazem do Klienta

    – wiadomości tekstowe są otwierane z reguły w bardzo krótkim czasie po ich otrzymaniu
  • wysoka skuteczność marketingowa

    – odpowiednio skonstruowana kampania dociera do faktycznie zainteresowanych Klientów
  • możliwość zastosowania komunikacji dwukierunkowej

    – platforma SMS umożliwia przekaz wiadomości w dwie strony
  • bardzo dobra mierzalność kampanii

    – w prosty sposób można zweryfikować ile osób otrzymało komunikat i ile skorzystało z oferty przedstawionej w wiadomości tekstowej
  • czytelny i zrozumiały przekaz dla odbiorcy

    – niewielka ilość znaków wymusza zwięzły przekaz
  • możliwość personalizacji wiadomości

    – spersonalizowana baza danych pozwala na wprowadzenie np. imienia i nazwiska

Zapraszamy do kontaktu z nami